Kertomuksia TREEn takaa – Brändin ilme

Olet varmasti haaveillut usein millainen olisi sinun unelma kotisi? Miten valo kulkisi päivän aikana huoneesta toiseen, jokaiselle tavaralle olisi mietitty paikkansa tai kodikkaan pehmeästä tunnelmasta oven avatessasi. Minä ainakin olen haaveillut unelma kodistani niin kauan kuin muistan, aidoista materiaaleista, viimeistellyistä yksityiskohdista ja kotini arvokkaasta ikääntymisestä. Unelma kotini on jo rakennettu ja täytyy myöntää, että haaveet kokivat monta kompromissia. Näiden haaveiden pohjalta oli kuitenkin helppo samaistua TREE:n brändiin ja etuoikeus päästä luomaan yritykselle visuaalista ilmettä.

Suunnittelijan on helppo seisoa suunnittelemansa brändin takana, kun arvomaailmat kohtaavat. Vielä kun koet kuuluvasi kyseisen palvelun kohderyhmään, niin suunnitteluun tulee suhtauduttua todella intohimolla. Suunnittelu etenee silloin kuin omaa tehden, välillä asettuen niin kuluttajan kuin suunnittelijan rooliin.

TREEn ilmeeseen on kiteytetty palvelun asiakaslähtöisyys ja tuotteen kestävä elinkaari. Logossa yhdistyy massiivipuun jämäkkyys, materiaalin rakenne ja palvelun selkeys. Typografisissa valinnoissa painottuvat laatu ja ajattomuus, jotka ovat Tree:n kulmakivet.

Voimakkaat kontrastit yhdistettynä lämpimään männyn kuoren värimaailmaan viestivät siitä, kuinka asuminen linkittyy osaksi luontoa, luoden kuitenkin asukkaansa näköisen kodin. Näin syntyy koti, joka edustaa asukkaansa arvoja ja jossa on hyvä elää, kasvaa, kokea ja vanheta.

Vaikka unelmakotini on rakennettu, en lakkaa haaveilemasta. Ulkosaunalle varattu pihakulmaus on jo saanut mielessäni monta muotoa. Tämän hetkisiin haaveisiin kuuluvat CLT ja luonnonkivi.